نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

جمال قاشقچی

هر چی به خودم فشار آوردن نتونستم در قبال تایید خبر کشته شدن جمال قاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه بی تفاوت بمونم. خب درسته که من به شدت از گروههایی نظیر اخوان المسلمین بیزارم و جمال قاشقچی حامی این گروهها بوده اما این دلیل نمیشه که بتونم در مقابل یک قتل و کشتار اینچنینی ساکت بمونم. واقعا نمیدونم چی باید گفت و یا چی میشه گفت و چطور میشه یک دستگاه سیاسی رو پس از ارتکاب چنین عملی قضاوت کرد. اما خب این لکه بسیار ننگینی بود در تاریخ سیاسی عربستان سعودی و مشخص میکنه که اونها هنوز فاصله زیادی با تبدیل شدن به یک سیستم مترقی دارند و با ادا و ظاهر سازی به هیچ عنوان نمیتوانند خودشون رو به یک سیستم مترقی تبدیل کنند. جا داره که سازمانهای حقوق بشری نظیر عفو بین الملل در مورد این قتل موضع گیری کنند و همونطور که بی طرفی خودشون رو پیش از این هم با محکوم کردن عربستان سعودی در زمینه حملات بی ملاحظه شون به مردم بیگناه یمن ثابت کردند در این زمینه نیز عربستان رو محکوم کنند. ای کاش دنیا جای بهتری بود و ای کاش سیستمهای سیاسی دنیا با اینهمه ادعایی که دارند اندکی مسائل ابتدایی بشری رو که حتی هر کودکی قادر به درک اونها هست بیشتر رعایت میکردند. 

حمایت از جواد

میگم اینهمه گیر دادن به انگلیسی صحبت کردن جواد خیابانی  واقعا درست نیست. قبوله که یک سری مشکلات داشت بخصوص در زمینه گرامر اما به هر حالت منظورشو رسوند. مثلا شما فکر میکنید چند درصد مردم ما و یا چند درصد مهاجران در کشورهای انگلیسی زبان بهتر صحبت میکنند؟ مثلا اینطوری فکر کنید که شهامتش چقدر خوبه که میتونه جلوی دوربین انگلیسی صحبت کنه و اینقدر مسخره نکنید. مسخره کردن در کل کار اخلاقی نیست. 

حرفهایم

باید افکارم را جایی روی کاغذ یا روی دیوار بنویسم

باید از عصبیت ها دوری کنم

باید واقعیت ها را در نظر بگیرم

باید حرفهایم را برای خودم تکرار کنم

باید دیگران را در آیینه ذهنم نگاه کنم

و عکس العمل هایشان را جدی بگیرم

حتی اگر عکس العمل هایشان دشمنانه باشد

باید آنها را بشناسم

باید شما را بشناسم

باید خودم را بشناسم

اطلاع حسن از جای داعش و بی تفاوتی او!

میگم در پاسخ به این حمله تروریستی اهواز سپاه باز چهار تا موشک در کرد و گفتن داعشو زدیم. من برام یه سوالی پیش اومده! شما اگر جای داعش رو میدونستید و میتونستید بهش موشک بزنید چطوره که باید حتما حججی میرفت کشته میشد؟ نمیتونستید از قبل به داعش موشک بزنید؟ چرا شما از جای داعش خبر دارید ولی فقط وقتی حمله تروریستی میکنند به داعش موشک میزنید؟ مگه نمیگید که ما در جنگ با داعشیم؟ خب حتما باید صبر کنید داعش حمله تروریستی کنه بعد بزنیدش؟ نمیتونستید از اول داعش رو بزنید؟ این برای من واقعا خیلی جای سواله که چطور شما در قبال دونستن جای داعش اینهمه خونسرد هستید. 

تبریک ویژه!

یه تبریک ویژه هم باید بگم به پرسپولیس و لنگیا که تیمشون در آستانه صعود به فینال آسیا قرار گرفت. امیدوارم نماینده خوبی برای ایران در فینال آسیا باشند. به نظر منم کیروش نباید سید جلال رو از تیم ملی خط میزد. این تیمی که با کلی مصدوم و محروم و بازیکن پست غیر تخصصی و مصدوم دادن وسط بازی و نیمکت خالی تونست ژاوی و گابی و سایر اراذل رو ببره واقعا شایسته است که بهش تبریک بگن. برین حال کنین. 

سرباز

جا داره یادی هم بکنیم از این سربازی که گویا باهاش مصاحبه کرده اند و گفته استقلالیم. آفرین. واقعا آفرین. لنگیا برن یاد بگیرن.

دمش گرم

اینم در ادامه تلاش دختران پرسپولیسی برای ورود به استادیوم هست. با وجود اینکه استقلالیم اما دمشون گرم.

نگرانی از بیخیالی حسن

میگم عجیب نیست که دلار اینقدر داره روز به روز گرونتر میشه اما حسن عین خیالش نیست. به عنوان مثال حسن اینقدر بیخیاله که میگه افزایش قیمت دلار تاثیری بر قیمت اکثر کالاها نداره. مثلا الان قیمت رب گوجه فرنگی دو سه برابر شده این حساب هست یا نیست؟ چرا حسن جفنگ میگه؟ آیا حال حسن خوب نیست؟ آیا خواب بوده تازه بیدار شده؟ آیا هنوز بیدار نشده؟ آیا قیافه گرفتن دیگه جواب نمیده؟ آیا حرف قشنگ زدن دیگه جواب نمیده؟ کدامیک از این حالات برای حسن اتفاق افتاده؟