نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

مناقشه

دونفر آدم بودن ار دست هم به غایت عصبانی بودن و به معنای واقعی کلمه میخواستن سر به تن اونیکی نباشه. یکیشون عصبانی شد سنگ زد به اونیکی. اونیکی هم شاکی شد یهو زد اینو کشت! این گفت من فقط سنگ زدم منو واسه چی میکشی؟  اون گفت اگه بنا به این لات بازیابی منم بهترشوبلدم. این گفت مگه نمیدونی آدم کشی جرمش سنگینه؟ اون گفت اینکه چیزی نیست حبسش هم میکشم. جهنم هم میرم فقط میخوام سر به تن تو نباشه! این گفت چیه حسابی خودتو گم کردی نکنه خیال میکنی من ازت میترسم؟ اون گفت تک تکتون رو میکشم و آواره میکنم که دیگه واسه من اداهای بی‌ربط در نیارین. شماها یه جور آدمهایی هستین که اگه ما بهتون ظلم نکنیم خوشی بدجوری میز نه زیر دلتون... این گفت شما که یه خواب خوشو از ما گرفتین و همینجوری هم نمک به زخم ما میپاشین خب چی میشه اجازه بدین هر چند وقت یه بار ما هم بیایم و یه سنگی بهتون بزنیم؟ اون گفت نمیشه سنگ بزنید ما ناراحت میشیم مجبور میشیم بیایم شمارو بکشیم! این گفت یعنی ناراحتی اینقدر میره رو مغزتون؟ شما که تانکهاتون آهنی بود همتون هم که سپر و کلاه خود داشتین با سنگی که من زدم چیزیتون نمیشد. اون گفت من از همین اخلاقت که بیهوده بحث میکنی بدم میاد. شماها با این افکارتون کجای دنیارو گرفتین؟ این گفت حالا خوبه خودت میگی اگه ولمون کنن خوشی میزنه زیر دلمون! اون گفت خوشی بزنه زیر دل کسب برای دنیا خوب نیست. این گفت برای کدوم دنیا؟ مگه خودت نگفتی منو میکشی تا بری جهنم؟ اون گفت خودت که سهله میزنم اونیکی میکشم که دیگه واسه من زبون درازی نکنی. این گفت عه اونو واسه چی کشتی؟ اون که کاری نکرده بود! نه سنگ زده بود نه بحث کرده بود نه زندگی کرده بود نه یه روز زندگی بدون ترس رو تجربه کرده بود... اون گفت نه خیالت تخت باشه ما همه اونایی رو که میکشیم میدونیم کشتنشون درسته... این بحث ادامه داشت بین این و اون و هیچوقت تموم نمیشد. و همینطور مثل اره برقی سر و صدا میکرد و گوش دنیارو کر کرده بود‌. به نظر من هم درسته که نباید به کسی کرم ریخت اما اینکه یکی بهت کرم ریخت بری بزنی طرفو بکشی آواره کنی با عقل جور در نمیاد. اگه بحث اینه که هر‌کی زورشو داره این کارو بکنه بره زوری این کارو بکنه و خودشو از بدبختی نجات بده رو من مخالفم. آدم کشی به نظر من آخر و عاقبت نداره. خیر نمیبینه کسی از آدم کشی.

نیشکر هفت تپه!

نشتیات بدینوسیله به کارگران نیشکر هفت تپه که در راه خواسته صنفی خود ایستادگی کردند زندان هم کشیدند تبریک عرض می‌کند. امیدوارم به سایر خواسته هاتون هم برسید. 

:)

Intro]

La, la, la-la, la


[Verse 1]

Yeah, it's been a long night and the mirror's telling me to go home

But it's been a long time since I felt this good on my own (Uh)

Lotta years went by with my hands tied up in your ropes (Your ropes)

Forever and ever, no more (No more)


[Pre-Chorus]

The midnight sky is the road I'm takin'

Head high up in the clouds (Oh, oh)


[Chorus]

I was born to run, I don't belong to anyone, oh no

I don't need to be loved by you (By you)

Fire in my lungs, can't bite the devil on my tongue, oh no

I don't need to be loved by you

See my lips on her mouth, everybody's talkin' now, baby

Ooh, you know it's true (Yeah, yeah)

That I was born to run, I don't belong to anyone, oh no

I don't need to be loved by you (Loved by you)


[Post-Chorus]

La, la, la-la, la


[Verse 2]

She got her hair pulled back 'cause the sweat's drippin' off of her face (Her face)

Said, "It ain't so bad if I wanna make a couple mistakes"

You should know right now that I never stay put in one place

Forever and ever, no more (No more)


[Pre-Chorus]

The midnight sky is the road I'm takin'

Head high up in the clouds (Oh, oh)


[Chorus]

I was born to run, I don't belong to anyone, oh no

I don't need to be loved by you (By you)

Fire in my lungs, can't bite the devil on my tongue, oh no

I don't need to be loved by you

See my lips on her mouth, everybody's talkin' now, baby

Ooh, you know it's true (Yeah)

That I was born to run, I don't belong to anyone, oh no

I don't need to be loved by you (By you)


[Bridge]

Oh

I don't hide blurry eyes like you

Like you


[Chorus]

I was born to run, I don't belong to anyone, oh no

I don't need to be loved by you (By you)

Fire in my lungs, can't bite the devil on my tongue, you know

I don't need to be loved by you

See his hands 'round my waist, thought you'd never be replaced, baby

Ooh, you know it's true (Yeah)

That I was born to run, I don't belong to anyone, oh no

I don't need to be loved by you (Yeah)


[Outro]

La, la, la-la, la

La, la

You know it's true, you know it's true

Loved by you

روز خاص

امروز یک روز خیلی خاصی در زندگی من بود که حیف دیدم در موردش ننویسم. البته نمیدونم دقیقا باید در مورد چی بنویسم. ولی خب سعی خودمو میکنم. از جریانات کاری که به رفع دو تا باگ مهم و اضافه کردن یک فیچر مهم به یکی از پروژه ها و بعد یک جلسه نسبتا پربار بود که بگذریم میرسیم به مسیر برگشتن به خانه. خب توی مسیر راننده تاکسی که از قبل منو میشناخت و همیشه بهم میگفت مهندس نمیدونم چرا فکر میکرد رشته من فلسفه بوده! خب مگه فیلسوفا مهندس میشن؟ ولی خب بیخیال بهم میگفت مهندس و فکر میکرد رشته من فلسفه بوده. منم گفتم نه آقا پیروز رشته من کامپیوتر بوده اما به فلسفه خیلی علاقه مندم. بیش از همه چیز به اگزیستانسیالیسم. بدون لحظه ای مکث اسم همه فیلسوفهای اگزیستانسیالیست رو گفت و بعدش گفت یه فایل صوتی میخوام برات پخش کنم. که خب این فایل صوتی مربوط به پیش از انقلاب بود و جریاناتی که در اون زمان وجود داشته. اما چه چیز امروز خاص بود؟ آهان! امروز جریان این قضیه فیلسوف بودن من و اون فایل صوتی منو در یک فضایی قرار داد که اصلا توقعشو نداشتم. یعنی من قبل از انقلاب به دنیا نیومده بودم و واقعا واقعا به غیر از شعر شعرای معاصر چیز خاصی در موردش نمیدونستم. اما خب اون چندتا فایل که یکی دوتاش هم شعرهای سایه و تار لطفی بود و البته یه چیزای دیگه منو برد به اون حال و هوا و حس کردم آقا پیروز هنوز داره در همون حال و هوا زندگی میکنه. به خودم فکر کردم و یه تلنگر به خودم زدم گفتم: پسر... چقدر بعضی وقتها آدمها همین آدمهایی که فکر میکنی میشناسیشون میتونن با اون چیزی که توی کله توعه کلی فرق داشته باشن. چقدر هنوز ممکنه آدمهایی گوشه و کنار دنیا باشن که با خیلی مشکلات دست و پنجه نرم میکنن و خیلی هم از اون چیزی که تو توی زندگی خودت مهم حساب میکنی مهمتر و پر اهمیت تر باشن. آخر فایل صوتی آقا پیروز گفت چطور بود مهندس؟ چیزی فهمیدی؟ گفتم آره فکر میکنم حرفش این بود که انسان یک موجود اجتماعی هست و تا زمانی که نسبت به همنوعان خودش بیتفاوت باشه نمیتونه نسبت به خودش هم اونطور که باید و شاید توجه کرده باشه... همین... نه من کمونیستم نه هیچ کس دیگه ای! من هنوز خیال میکنم اگزیستانسیالیستم... 

فضای مجازی ۲

خب خدارو شکر که تتلو خودش اومد گیر داد به این شخصی که با سامان ویلسون در افتاده بود و قضیه به خوبی و خوشی فعلا تموم شد 

فضای مجازی

اول اینکه این روزها درباره فایل صوتی لو رفته از جواد ظریف صحبت زیاده ولی من ترجیح میدم از این بیشتر درباره حاج قاسم صحبت نکنم چون در قالب این وبلاگ نمیگنجه  و به هر حال هر اتفاقی بین مسوولین افتاده به خودشون مربوطه و من در این مساله اصلا دخالت نمیکنم. چون نشتیات ترجیح میده که از جهت گیری های سیاسی دوری کنه. 

اما جدای از این مسائل به مسائل جزئی تر در فضای مجازی که بخوام بپردازم مساله تتلو و سامان ویلسون هست که خب شاید برای این وبلاگ مناسبتر باشه. اینکه سامان ویلسون گفته بود با تتلو همکاری نمیکنه و علت این مساله حاشیه های زیاد تتلو مطرح شده بود. که من در این زمینه با سامان ویلسون هم عقیده هستم. چون سامان ویلسون در ایران زندگی میکنه و نمیتونه با وجود حاشیه های تتلو باهاش همکاری کنه. البته اخیرا هم شنیدم که یکی از نزدیکان تتلو به سامان ویلسون توهین کرده که اونم من اصلا باهاش موافق نیستم. سامان ویلسون به هر کی هر چیزی گفته باشه بین خودش و اون آدم هست و اصلا نیازی نیست شخص ثالثی بخواد بیخود خودشو این وسط کاسه داغتر از آش کنه 

Nine Inch Nails - Right Where it Belongs

See the animal in his cage that you built
Are you sure what side you're on?
Better not look him too closely in the eye
Are you sure what side of
The glass you are on?
See the safety of the life you have built
Everything where it belongs
Feel the hollowness inside of your heart
And it's all
Right where it belongs
What if everything around you
Isn't quite as it seems?
What if all the world you think you know
Is an elaborate dream?
And if you look at your reflection
Is it all you want it to be?
What if you could look right
Through the cracks?
Would you find yourself
Find yourself afraid to see?
What if all the world's inside of your head
Just creations of your own?
Your devils and your gods
All the living and the dead
And you're really all alone?
You can live in this illusion
You can choose to believe
You keep looking but you can't find the woods
While you're hiding in the trees
What if everything around you
Isn't quite as it seems?
What if all the world you used to know
Is an elaborate dream?
And if you look at your reflection
Is it all you want it to be?
What if you could look right
Through the cracks
Would you find yourself
Find yourself afraid to see?

در اخبار آمده است که

در اخبار آمده است که طرفین مذاکره در ۴ + ۱ بر سر برداشتن تحریمهای عمومی توافق دارند و اعلام کرده اند همه این تحریمها برداشته خواهد شد اما تحریمهای مربوط به اشخاص که خب اکثرشون هم سپاهی هستند پابرجا خواهد ماند. این یعنی خودبخود اگر توافقی صورت بگیرد این توافق ضربه سنگینی به سپاه خواهد بود و با این اوصاف شکاف عمیقی در حکومت ایجاد خواهد شد!

-------------------------------

در اخبار آمده است که آقا باقر و سایر کسانی که در ارقام بودجه دست برده اند اعلام کرده اند که کارشان به علت ضیق وقت!!!‌ کاملا قانونی بوده است و ظاهرا یک مبالغ سنگینی را هم به صدا و سیما اختصاص داده اند علی برکت الله!

------------------------------

در اخبار آمده است که فایل صوتی از جواد ظریف لو رفته که ایشان اعلام کرده که حاج قاسم در سیاستهای نظام تا چه حد دخالت میکرده و برجام را به نوعی نابود کرده... که خب من این فایل صوتی را حوصله نداشتم گوش کنم اما ظاهرا محتوای آن چنین چیزی بوده... بعد یک سری از افراد تندرو هم ادعا کرده اند که آمار حاج قاسم را حسن و ظریف و امثالهم به آمریکا داده اند و جواد هم دوباره به حاج قاسم ادای احترام کرده و کی بخوره این پیتزای قورمه سبزی رو؟؟؟ البته باز در اخبار آمده است که در این مورد پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و در مجلس نیز بررسی خواهد شد...

----------------------------

در اخبار آمده است که نمایندگان حامی احمدی نجاد حسابی دارند به باقر گیر میدن و باقر هم فعلا در حال اسکی کردن روی این و اون هست و شدیدا از حاج قاسم حمایت کرده و قربون خودش هم رفته....

----------------------------

در اخبار آمده است که مذاکرات جدیدی در وین صورت گرفته و ظاهرا طرفین مذاکره همه چه ایرانی و چه خارجی متفق القول مبنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری تصمیم گرفته اند که به مذاکرات سرعت بدهند تا مذاکرات فرسایشی نشود...

----------------------------

در اخبار آمده است که گونه جهش یافته کرونا در هند کلی گرد و خاک کرده و هندی ها هم دارند جسدهایشان را میسوزانند و پروازها به هند ممنوع شده ولی هنوز برقرار است و هرکی بره هند تقصیر خودشه!

----------------------------

اخبار جسته گریخته ای در مورد واکسیناسیون به گوش میرسد که یکی میگه واکسن قراره وارد بشه توسط برخی شرکتهای خصوصی که پولی هست و سایر افراد که بخوان صبر کنن تا واکسن مجانی بزنن باید هنوز ماسکو تحمل کنن.... البته واکسن پولی هم هنوز زیاد وارد نشده و بعضی ها هم علیه این مساله موضع گرفته اند...

---------------------------

در اخبار آمده است که جواد گفته جان کری بهش گفته اسراییل ۲۰۰ بار به سوریه حمله کرده و کلی ریپابلیکن ها به جان کری گیر دادن که چرا به جواد گفتی و جان کری هم اومده انکار کرده گفته نه من به جواد نگفتم و به قول یارو گفتنی به قول ابی :‌ تو بزن تبر بزن... آخرین ضربه رو محکم تر بزن... یعنی من اگر جای جواد بودم الان دنبال اقامت بورکینافاسو میگشتم... چون اینطوری که نمیشه!

---------------------------

دیگه اینکه جونم براتون بگه، در اخبار یه سری چیزای دیگه هم اومده که من حال ندارم بنویسم... خودتون برید بخونید...

باقر قالیباف

آقاااااااااا باااااااااااقققققققققرررررررررر، تو اعداد و ارقام بودجه واسه چی دست بردیییییییی؟

تهدید!

آهای روشنی،

آهای روشنایی روز،

آهای...

آهای...

زودتر سرو کله خودتو نشون بده

وگرنه، وگرنه، تهدید میکنم!

میگیرم میخوابم!

یه خواب طولانی!

از جوک و شعبده بازی هم خبری نیست،

از ملق بازی هم خبری نیست،

یالا خودتو تکون بده!

اعصاب حسی من کاملا تعطیل شده

دیگه سرما رو هم حس نمیکنم

اگه باور نمیکنی

اگه خیال میکنی وقتی برای لوس بازی باقی مونده

سخت در اشتباهی!

آهای روشنی

برای بار آخر...

آهای...

آهای...

صدا نمیاد؟

دفتر خالی

این دفتر تا انتها صفحه خالی دارد

کتاب نیست!

دفتر با کتاب فرق دارد،

چند سالگی آموخته بودم؟

آهان! سه سالگی...

دفتر را مینویسند

کتاب را میخوانند

دفتر را آدم خودش

کتاب را دیگران!

دفتر تویش مشق مینویسند

انگشت های آدم درد میگیرد

حوصله آدم سر میرود

من حتما آدم نیستم

هر چی دوست دارم مینویسم!

حالا بیا توی گوش من تکرار کن

همه مشقهایت را 

و همه اراجیفم را

بیا توی گوش من باز سوت بکش

سوت قطار بکش

سوت قطار بلند است

سرم درد میگیرد

آخر سر مجبورم بگویم

آن مرد اسب دارد

آن مرد با اسب آمد

بابا نان داد

آن مرد در باران آمد!


در ادامه پست قبلی

ظاهرا این فرد کودک آزار با تلاش مسوولین دستگیر شده که جای بسی تشکر هست...

کودک آزاری

در فضای مجازی ویدئو یک کودک آزاری رو مشاهده کردم که فردی با آزار کودکی چوپان از او می‌خواست به تیم محبوبش استقلال توهین کند و این کودک در ضمن اینکه آزار میدید از این کار خودداری میکرد. اولا که امیدوارم مسوولین باشگاه استقلال تقدیر شایسته ای از این کودک به عمل بیاورند و مهمتر از همه اینکه نشتیات از مسوولین درخواست می‌نماید هر چه سریعتر عوامل این کودک آزاری را به سزای اعمال ناشایست خود برسانند. همانطور که همه مستحضر هستیم پلیس و دستگاه قضایی بسی ادعای حساسیت در مورد فضای مجازی دارند و مثلا در مورد ویدئو ساختگی روحانی که سیلی می‌خورد شاهد بودیم که چه سرعت عمل و شدت عملی داشتند. از مسوولین توقع می‌رود جهت حفظ کرامت انسانی در این مورد نیز برخورد مناسب داشته باشند.