نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

ترامپ

بخدا کم کم داره از این ترامپه خوشم میاد.... ولی خب چاره ای نیست اسلام دست و بال ما رو بسته....

فینال جام حذفی

ای ننگ بر این وزیر لنگی....

قهرمانی لیورپول

خب لیورپول خوشبختانه قهرمان اروپا شد و باز هم ثابت کرد که قهرمانی در اروپا شخصیت نیاز داره.... بازی خیلی جذابی نبود ولی لیورپول موفق شد با دو گل که یکی اول بازی و دیگری آخر بازی به ثمر رسید قهرمان بشه.... در مورد برگزیت هم نمیدونم خودتون قضاوت کنید که قهرمانی لیورپول چقدر به برگزیت ربط داشت. چیزی که مسلم هست لیورپول از انواع و اقسام ستاره های بین المللی بهره میبرد و من موافق نیستم که برگزیت کار خوبیه.... حالا ملکه خود داند....

فینال لیگ قهرمانان اروپا

خب فینال لیگ قهرمانان اروپا داره لحظه به لحظه نزدیکتر میشه و لیورپول در برابر تاتنهام قرار خواهد گرفت. بذارید خیلی راست و حسینی موضع خودم رو قبل از این دیدار اعلام کنم که بعدا ریا نشه... نشتیات در این بازی از لیورپول حمایت میکنه... به امید موفقیت لیورپول...

در اخبار آمده است که ....!!!!


در اخبار آمده است که جوانان ورزشکار نوار غزه در ماه مبارک رمضان تا نصفه شب در باشگاه وزنه میزنند و عرق میریزند. امیدوارم که همینطور به هیکلاتون برسید و روز به روز رجیم ثحیونیصطی رو له و په کنید....

اندکی درباره وینفرد شفر!

شنیده ام که پس از فسخ قرارداد شفر که طلب زیادی از استقلال داشته به سرعت با یک تیم دیگر قرارداد بسته و طلب خودبخود لغو خواهد شد. این نشون دهنده علاقه شفر به استقلال هست و من همینجا به عنوان یک استقلالی از این مربی دلسوز که در سخت ترین شرایط تیم رو تحویل گرفت و در سخت ترین شرایط کار کرد و هرگز هم اوضاع بر وفق مرادش نبود از زمین تمرین گرفته تا مسائل دیگر قدردانی میکنم و براش آرزوی موفقیت میکنم.

عفو بین الملل

سازمان عفو بین الملل نسبت به مجازات سنگین نرگس محمدی در شرایط بد جسمانی واکنش نشان داد. شنیده ها حاکی است.... 

شبهای مبارک..

خب جا داره در این شبهای مبارک.. یادی هم بکنیم از امام علی که ایشون به نوعی به نظر من وارث تمامی کژیها و کاستیهای مسلمین بود. مسلمینی که همشون لزوما آدم حسابی نبودن. اصلا خیلیهاشون بعدا خوارج شدن که امام علی با آنها جنگید. یا مثلا یک عده ای مثل اشعث بن قیس که خودشون در ابتدا دشمن مسلمین بودند و بعد مسلمان شدند و بعد در جریان جنگ صفین به امام علی خیانت هم کردند. میگن عمر و عاص یک حرف جالبی میزده و میگفته اگر در سپاه علی افراد نادانی باشند این باعث خوشحالی ما است. خب متاسفانه آنطوری هم بوده و افراد نادانی هم در میان سپاه امام علی بوده اند. حالا خیلی ها میان و میگن که همه مسلمینی که در طول حیات پیامبر مسلمان شده اند آدم خوبی بوده اند چون یار پیامبر بوده اند. خب مثلا ابوسفیان که بعدا مسلمان شده بوده کجاش مورد تایید پیامبر بوده؟ بارها با پیامبر جنگیده بوده و نوادگانش هم نوادگان پیامبر رو بسیار آزار داده اند. یعنی یک جنگ قبیله ای  پیش از اسلام و در طول اسلام و پس از اسلام همینطور ادامه داشته. پیامبر صرفا انسان رئوفی بوده که در دینش به امثال ابوسفیان هم رحم میشده. یا حالا هرچی... من نمیدونم. نعوذ بالله نمیخوام به پیامبر خدا ایراد بگیرم. از بحث اصلی دور نیفتم. صحبت از امام علی بود. خب به نظر من همه مسلمین خوب نبوده اند! و پس از وفات پیامبر امام علی باقی میماند و این مسلمین کج و کوله که واقعا نمیشه به همشون افتخار کرد. اما امام علی یک ویژگی خاص داره و اون اینکه هم خلیفه اهل سنت هست و هم امام شیعیان. یعنی شیعه و سنی هر دو با وجود اختلافات زیاد امام علی رو جزو پیشوایان خودشون میدونند و این خودش چه از نظر دینی و چه از نظر سیاسی اهمیت بالایی داره. به هر حال به عنوان یک شخص لامصب دوست دارم که وفات امام علی رو به همه هموطنان عزیزم تسلیت عرض کنم. شب قدر هم که همه میدونن از هزار شب بهتر است. یعنی من لزوما این مسائل رو خرافه نمیدونم و معتقدم آدم اگر باهاشون ارتباط برقرار کنه میتونه فیض هم ببره حتی اگر اصلا روزه نگیره. حتی اگر اصلا احکام رو رعایت نکنه. حتی اگر آدم لامصبی باشه. همونطور که امام حسین هم میگه اگر دین ندارین آزاده باشید! یا در خود قرآن هم در سوره بقره آمده که "لا اکراه فی الدین، قد تبین الرشد من الغی!" خب من به عنوان یک مخاطب دین اسلام که خیلی هم دین اسلام رو جدی میگیرم ترجیح میدم که برداشت خودم را از این آیه و صحبت امام حسین داشته باشم. یعنی راه درست از اشتباه مشخص شده و اجباری در دین نیست. یعنی چه؟ به نظر من راه پیشرفت همون آزادگی هست که امام حسین خیلی صراحتا بهش اشاره میکنه. همون امام حسینی که هدف خودش رو از قیام علیه یزید زنده نگه داشتن دین جدش عنوان میکنه. من همیشه به دین اسلام و بویژه به پیشوایان دین اسلام توجه ویژه میکنم از دیدگاه تاریخی و هیچوقت هم از این توجه ویژه ضرر نکردم. حالا ما از بچگی شیعه بزرگ شدیم و در مدرسه دین شیعه یاد گرفتیم و من هم بیشتر ترجیح میدم که به همین دین شیعه توجه ویژه کنم. به سایر ادیان هم بعضا فکر کردم. مثلا سعی کردم همیشه از دین مسیح و شخص مسیح الگو بگیرم. و به نظرم سهراب سپهری هم که میگه "وسیع باش و تنها و سربزیر و سخت" یک جورهایی همون شخصیت مسیح هست که داره بهش اشاره میکنه که میتونه در تموم فرهنگها و ملل جایگاه خاصی داشته باشه. یک انتقادی هم دارم از برخی مذهبیون که چرا مثلا شخصیت مسیح در دین اسلام پذیرفته نیست؟ مثلا اگر کسی شیعه باشه و دلش بخواد مثل مسیح زندگی کنه یا رفتار کنه چرا اینقدر برای مذهبیون عجیب و گاها توهین آمیز به حساب میاد؟ مگر مسیح پیامبر اولوالعزم نبوده؟ یعنی اگر کسی بخواد مثل مسیح زندگی کنه در یک جامعه اسلامی چرا اینقدر برای همه عجیب هست و چرا برای بعضی ها توهین آمیز هست و چرا برای اون شخص اینهمه دردسر میشه؟ ریشه این تعصبات خشک مذهبی در کجا هست؟ 

قضیه قتل!

خب حتما داستان قتل زن نجفی شهردار سابق تهران رو توسط خود نجفی تا حالا شنیده اید. ظاهرا نجفی به این قتل اعتراف هم کرده. کلیت قضیه که خیلی عجیب و مشکوک به نظر میرسه. اما اگر این قضیه صحت داشته باشه، به نظرم ضایعتر از خود این قتل الان این ماسمالی هایی هست که بعضیا من جمله کرباسچی دارن در زمینه این قتل انجام میدن. بابا یارو زده آدم کشته... اونم کی؟ زنشو! بعد کرباسچی میاد گیر میده به اطلاعات سپاه! خب من کشته مرده اطلاعات سپاه نیستم ولی این روش مسخره توجیه کردن به نظر نمیاد در مورد جرائمی مثل قتل خیلی کارساز باشه... به نظر میرسه که اینها اینقدر حالشون خرابه که دیگه تصمیم به خودکشی سیاسی دسته جمعی گرفتن با این مسخره بازیهاشون 

شعر: دارم روی دنیا کار میکنم

شاعر: ویسواوا شیمبورسکا

ترجمه از متن انگلیسی: میم ح میم دال

---

دارم روی دنیا کار میکنم

ویرایش جدید! ویرایش بهتر!

شامل سرگرمی برای آدمهای لوده،

حزن و اندوه برای اندیشمندان،

شانه هایی برای کله های تاس،

و چندتا بازی جدید برای سگهای پیر


فصل اول: زبان حیوانات و گیاهان

هر موجود زنده ای،

با فرهنگ لغات خاص خود زاده میشود

اگر زبان ماهی را بلد باشی،

حتی یک سلام ساده،

وقتی با یک ماهی رد و بدل شود،

هم به تو و هم به ماهی حس وصف ناپذیری میدهد!

خش خش ها، جیک جیک ها و خرناس ها با معانی رمزآلودشان،

سخنگویی جنگلها با خود در تنهایی...

آواز حماسی جغدها،

و خارپشتهایی که بعد از تاریکی شب،

وقتی ما همه خیال میکنیم خوابند،

کلمات قصار به هم میبافند! 

همه اینها را در کتابم خواهم گنجاند.


فصل دوم: زمان

دخالت در هر امر زمینی،

از جمله حقوق مسلم زمان میباشد!

زمان با قدرت نامتناهی اش،

کوهها را خرد میکند

دریاها را تکان میدهد

و ستاره ها را میچرخاند

اما نخواهد توانست عاشقان را از هم جدا کند

آنها عریان یکدیگر را در آغوش گرفته اند

مثل گنجشکهای کمرو

در کتابم به روزگاران قدیم پرداخته ام

به بهایی که گناهکاران باید بپردازند

پس از شیب زیاد مسیر گله نکن،

اگر خوب باشی همیشه جوان میمانی…


فصل سوم: رنج کشیدن

به بدن آسیبی نخواهد رساند!

مرگ؟ در خواب سر و کله اش پیدا میشود

درست همانطور که باید بیاید!

وقتی میرسد داری رویا میبینی

و در رویایت،

حس میکنی نیازی به نفس کشیدن نداری!

که سکوت مطلق موسیقی تاریکی است...

و این بخشی از آهنگ است که مثل یک جرقه ناپدید شوی...

تنها چنین مرگی برازنده است

که عذابش حتی،

از خراش خار گل رز هم کمتر است

و ترسش حتی،

به ترسناکی صدای افتادن گلبرگی برزمین نیست!


تنها چنان دنیایی برازنده است!

که اینطور زندگی کنی و اینطور بمیری…


ترکیب باقی چیزهای دیگر زندگی البته،

مانند یک قطعه موسیقی از باخ است...

که در حال حاضر، 

به علت کمبود امکانات،

با اره نواخته میشود!

بلانسبت شما!!!

ببینید!!! من نمیفهمم چرا بعضیا بلانسبت شما خنگن... مثلا: تیم ملی ایران که قرارداد میلیون دلاری با مربی خارجی میبنده مسلما توانایی اون رو هم داره که لباس زیباتری رو برای تیم ملی خریداری کنه... لباس تیم ملی رو کی طراحی میکنه؟ خود تیم ملی؟ طراحان لباس داخلی؟ کی؟ خب لباس تیم ملی رو همون شرکت هایی احتمالا طراحی میکنن که با ایرانی جماعت خیلی حااااال نمیکنن. بیرادر من، خوایر من، فوتبال بخصوص در زمان فعلی فراتر از یک ورزش هست. یک مساله سیاسی هست... یک مساله اجتماعی هست... یک مساله فرهنگی هست... یا مثلا اون ایرانیانی که در خارج از کشور به نون و نوایی میرسن به نظر شما چطورین؟ اگر آدم خودفروخته ای نباشن مسلما مشکل زیادی خواهند داشت در برآورده کردن نیازهای حتی اولیه خودشون... عاشق چشم و ابروی من و شما نیستن که اجنبی ها... 

فرار

چند خطی گاهی فرار میکنند

به هیچ های هیچ

نبود های نابود

یکی نبود، یکی نبود

خیالهای خیالی

فرصتی برای خنده دیگران

و فرصتی برای نبودن

چند خطی گاهی فرار میکنند

فقرزدایی

یکی از مشکلات بزرگ کشور ما در حال حاضر فقر هست... فقر پدر خیلی بدبختی هاست... یک بنده خدایی حرف خوبی میزد... بابا ژان وال ژان هم به علت فقر دزدی کرده... یعنی اینکه مساله فقر رو واقعا باید جدی گرفت... درسته ما تحریمیم... درسته ما مشکلات زیاد داریم... اما این اختلاف طبقاتی عظیم و این اختلاسهای نجومی که شاهدش هستیم در کشور این رو باید تقصیر چه کسی دونست؟ غیر از این هست که اگر این اختلاسها نبود خیلی بهتر هم میشد منابع مالی رو مدیریت کرد؟ چه چیزی باعث نهادینه شدن فساد در دستگاههای حکومتی هست؟ لازم نیست آپولو هوا کنیم! اما لازم هست که جلوی مفاسد بعضا سازماندهی شده گرفته بشه... 

اتهام آسانژ

خب ظاهرا اتهام اصلی آسانژ جاسوسی و افشای اطلاعات محرمانه ذکر شده... من خودم شخصا از اون آدمهایی هستم که به کسانی که پیرو راه حق و حقیقت باشند احترام میگذارم حالا حتی اگر اون افراد جرایم سنگینی هم مرتکب شده باشند. اصلا امام حسین خودش از بزرگترین خلافکاران تاریخ بوده که علیه حکومت اسلامی وقت که تحت سلطه یزید بوده به نوعی قیام کرده... حالا بگذریم... ما هنوز مطمئن نیستیم که هدف آسانژ از افشای این اطلاعات چی بوده؟ آیا آسانژ صرفا بدنبال معروفیت و شلوغ بازی بوده؟ آیا آسانژ بچگی کرده؟ آیا آسانژ بر علیه برخی جرایم جنگی احساس وظیفه کرده و عمل کرده؟ اینها همه سوالاتی هست که سعی میکنم در ادامه سریال محاکمه آسانژ به جوابهاشون پی ببرم و به سایرین نیز نشت کنم....

اندکی درباره جواد

یک نکته ای که باید درباره جواد عادلانه بگم اینه که جواد گاهی اوقات حرفهای خوبی هم میزنه. مثلا مساله صدام رو مطرح میکنه و بر اون پافشاری میکنه و من شخصا "مطمئنم" که بسیاری از عاشقان فسیل و سینه چاک صدام هنوز در دنیا پست و مقامهای بالایی دارند و 24/7 هم در حال خیانت به مردم ایران هستند. به عنوان مثال همین گروه موسوم به مجاهدین خلق که حالا از لیست ترور هم خارج شده اند و آزادانه با دولت آمریکا هم همکاری میکنند. یک مورد جالب دیگری هم که جواد به اون اشاره میکنه مساله امنیت هست. جواد میگه کشور ما امن هست و ما این امنیت رو مدیون ملت خودمون هستیم نه جای دیگری و به نظر من هم درست میگه. خیلی کشورهای دنیا هستند که ایران رو نا امن میخواهند! یک نکته ضد حالی هم که مطرح هست اینه که هروقت درباره نسرین ستوده یا زندانیان سیاسی دیگر سوالی مطرح میشه جواد هی قضیه رو ربط میده به قوه قضاییه و میگه به دولت ربطی نداره. بالاخره آیا جواد یک مقام سیاسی هست یا نیست؟ آیا اینها زندانی سیاسی هستند یا نیستند؟ چطوره که نمیشه در مورد دلایل سیاسی بازداشت و احکام سنگین اینها صحبت کرد؟


در مورد خاشقچی هم که قبلا گفتم به نظر من عربستان با قیمه قیمه کردن خاشقچی نه تنها کار بسیار کثیفی انجام داد، بلکه همه دنیا رو در یک منجلاب گرفتار کرد. به نظر من خاشقچی شخص موجهی نبود و کار عربستان هم کار درستی نبود. یعنی هم مردشور خاشقچی رو ببرن و هم مردشور دین وهابیت رو....


پی نوشت: به نظر میاید بلاگ اسکای دچار برخی مشکلات فنی شده در روزهای گذشته ولی خب هنوز وبلاج رو اینجا نگه میدارم. امیدوارم که مشکلات حادتر نشه....

ژولین آسانژ

این قضیه ژولین آسانژ به جاهای باریکی رسیده و به نظر میرسه که یک اجماع جهانی بین سیاستمداران علیه آسانژ شکل گرفته که خب اصلا عجیب نیست چون آسانژ علیه سیاستمداران عمل کرده بوده. گذشته از اون اتهامات جنسی مسخره ای که در ابتدا علیه آسانژ مطرح شده بود که اصلا منو شدیدا به فکر واداشته بود که شاید خیلی بهتره که برم ببرم بندازم دور اون آلت فساد رو که به کلی مشکلی برام پیش نیاد.... گذشته از اون اتهامات الان من شنیدم که 17 اتهام دیگر علیه او مطرح شده که بیصبرانه منتظر رسانه ای شدن این موارد هستم تا ببینیم که اتهام آسانژ چی بوده دقیقا....

دغدغه های همیشگی

آخرش این شد از دغدغه های همیشگی

این بیخیالی های همیشگی!

بی خیالی هایی که دغدغه های همیشگی را به سخره میگیرند

و این دغدغه های همیشگی

که به دستی دیگر

من را اسیر خود کرده اند!

سوال

واقعا رو دلم مونده بود که از حامد همایون سوال کنم که این قضیه "های من هوی هوی هوی هوی" یعنی چی؟ این احتمالا باید یه جنبه های عرفانی داشته باشه که من حالیم نیست...

جهنم

آنهایی که ما را به جهنم محکوم میکنند

هم در دنیا و هم در آخرت

خدایشان از ما راضی نیست

خدای ما اما خدای دیگریست

خدایشان سرفه میکند

شربت سرفه اش را از ما طلب میکند

شربت سرفه را خودتان بسازید

خدای ما خدای دیگریست

My Message to ....

Who Shall I say is Calling????

اندکی در باب قاتل بیت المال!!!

ببینید!!! ضایعتر از اینکه هدایتی لنگی هلف هلف پول از بیت المال هاپولی هاپو کرده و حالا در اختیار خیلی ها هم گذاشته حمایت تمام قد لنگی ها از این دزد بی شاخ و دم هست... ببینید!!! من جا داره اینجا یک انتقادی هم از باشگاه استقلال کنم. خیلی لنگی ها هستند که در توجیه دزدی های هدایتی میگن هدایتی به ناصر خان هم پول داده وقتی در بیمارستان بوده. خب چطوره که باشگاه استقلال خودش عرضه نداره اون سی میلیون رو کمک کنه که بعد لنگیا بیان سی میلیون بدن به ناصرخان بعد میلیاردی دزدی کنن؟ این واقعا به نظر من ایراد داره....

ای حسن، ای جواد

ای حسن، ای جواد، مایه ننگ مایید... وزیر ورزش لنگی هم که جیره خور همیناس خیلی حوصله گیر دادن بهش رو هم ندارم. یعنی این مملکت با اصلاحات تصادفی این آقایان + اکبر مرده + خاتمی کون نشور به جایی نمیرسه... ملت باید حتما به فکر خودشون باشن.