نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

کشتی کج

بیرادران. خوایران. همین الان داشتم یه ویدئویی رو که تازه بدستم رسیده نگاه میکردم و اون ویدئو کشتی کج بود که به نظرم واقعا چیز جالبی هست!

پخش موسیقی خاص برای پرندگان

بابا و مامانم رفتن شمال و من توی خونه تنها هستم. تصمیم گرفتم یه کار جذاب بکنم. به همین خاطر برای مرغ عشق هامون آهنگ های سنگین گذاشتم. موبایلم رو هم کاملا گذاشتم روی سقف قفس که اون تو براشون دقیقا عین یه دیسکو بشه. با آهنگ لئونارد کوهن شروع کردم و اولش پرنده ها صرفا از ماهیت موبایل و اسپیکر و صدای خفنی که داشتند میشنیدند کلا ترسیده بودند و هیجان زده شده بودند. بعد از مدتی ترسشان ریخت و کلی از من بابت این کار تشکر کردند. با آهنگ بعدی که یک آهنگ راک سنگین بود از گروه میوز به شدت حال کردند. دقیقا در همان قسمتی از آهنگ که من خیلی لذت میبرم به قدری با آهنگ حال کرده بودند که داشتند همراه آهنگ میخواندند! با هم دعوا میکردند که چه کسی در وسط قفس که دقیقا زیر اسپیکر است بایستد. از آهنگ متال هم خیلی ترسیدند. زهره شان ترکید. اصلا دلشان نمیخواست در کل طول عمرشان همچون چیزی را شنیده باشند. و این مرا کمی نا امید کرد. اما بگذریم. موزیک متال را سریع قطع کردم و از آنجا خارج شدم. الان هم زیاد نگرانشان نباشید. صدایشان میاید. دارم میرم یک سری بهشان بزنم. 

عفو بین الملل

این لینک رو هم البته روی صفحه عفو بین الملل دیدم در مورد نسرین ستوده که خوندنش خالی از لطف نیست.

قیمت سکه

بیرادران. خوایران. بذار یه قصه ای براتون بگم جیگرتون کباب شه. داشتم پستهای صفحه اول همین بلاگ رو میخوندم که دیدم یه پست در مورد قیمت سکه هست. توی اون پست گریه کرده بودم که چرا قیمت سکه شده دو میلیون و نهصد. الان که قیمت سکه چهار میلیونه چقدر باید گریه کنم؟ هیچی! چرا؟ چون من پولهامو از بانک در آوردم بیرون و یه لپ تاپ خفن و ده تا سکه خریدم. یه مقداری هم از بقیه پول رو نگه داشتم واسه پول پیش مستاجرم. یه چهار پنج میلیونی هم باقی میمونه که گذاشتم واسه ولخرجی. اینم از حال و روز ما که اصلا خیلی هم بهتر شده با بازیهایی که میشه روی این لپ تاپ بازی کرد مثل اون بازی که توی پست قبلی براتون بهش اشاره کردم. 

Assasain's Creed

توی این بازی یه صحنه ای بود که خیلی حال کردم. باید شبونه حمله میکردی به اردوگاه دشمن و یه نفری همشونو میکشتی. چند بار امتحان کردم هر بار کشته شدم. خلاصه آخرش زدم به سیم آخر و رفتم یکی از اسبهای اینها رو دزدیدم. بقیه اسبها رو هم فراری دادم. با اسب یکی یکی اینها رو میکشیدم بیرون تو بیابون و میکشتم. تا اینکه همشونو کشتم. خیلی حال داد این قضیه که قات زدن توی این بازی در این حد مهم بوده!

I received this letter from Amnesty International


Dear Mohammad,

You might have seen it in your newsfeed — devastating media reports of a Saudi Arabia-led Coalition airstrike in Yemen that hit a bus carrying children from a summer camp. Media reports state that a nearby hospital said they received 29 bodies of "mainly children" younger than 15.

What you may not know is that Australia is supplying military exports to both Saudi Arabia and the United Arab Emirates — two countries committing war crimes in Yemen — and Defence Industry Minister, Christopher Pyne, has plans to expand this arms trade. 

Tell Minister Christopher Pyne to immediately stop the flow of arms to members of the Saudi Arabia-led Coalition for use in Yemen.

We don’t hear about it much, but Yemen is enduring one of the world’s worst humanitarian crises. Last week’s tragedy is the latest in a string of Coalition airstrikes which have indiscriminately killed civilians and targeted infrastructure like hospitals and markets. 

Countries like Germany, Norway and Belgium have already cut off arms supplies to Saudi Arabia because of human rights violations in Yemen. It’s time for Australia to do the same. Supplying arms that are being used to kill civilians, including children, is simply indefensible.

Please, take a moment now to tell Minister Pyne to stop supplying military exports to the Saudi Arabia-led Coalition, before more civilians are injured and killed. 

It’s been called the “forgotten war”, but it’s time for Australians everywhere to pay attention. Together, we can influence our Government to not only stop arming Saudi Arabia-led Coalition forces, but also to use its power as an ally and call for full compliance with international humanitarian law

وضعیت بازار ارز!

میگم گوش شیطون کر انگار یکمی همچین بگی نگی قیمت ها اومده پایین. ولی نه ! انگار که قبل از اینکه هممون بخوایم خفه بشیم میخواد یه حال دیگه ای هم بهمون بده! همین فاز این حال آخریو که میخواد بده بهمون گرفته بودم که اومدند جمعم کردن که اصلا ما خودمون که بهتر حال میدیم این چه کاریه!

تقدیر از کالای ایرانی

من یه جفت کفش دارم این یه جفت کفش رو با هیچ کفش دیگه ای عوض نمیکنم. این دوتا به قدری طبیعی کفشای من شدن که دیگه وجودشونو نمیتونم با هیچ چیز دیگه ای عوض کنم. و اینها تولید داخل هستند. نود هزار تومن خریدم این کفش رو. و ازش لذت میبرم. اینم به پاس کالاهایی که بچه های گل داخل تولید میکنند!

Leonard Cohen – Everybody Knows Lyrics

Everybody knows that the dice are loaded
Everybody rolls with their fingers crossed
Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost
Everybody knows the fight was fixed
The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes
Everybody knows

Everybody knows that the boat is leaking
Everybody knows that the captain lied
Everybody got this broken feeling
Like their father or their dog just died

Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates
And a long stem rose
Everybody knows

Everybody knows that you love me baby
Everybody knows that you really do
Everybody knows that you've been faithful
Ah give or take a night or two
Everybody knows you've been discreet
But there were so many people you just had to meet
Without your clothes
And everybody knows

Everybody knows, everybody knows
That's how it goes
Everybody knows

Everybody knows, everybody knows
That's how it goes
Everybody knows

And everybody knows that it's now or never
Everybody knows that it's me or you
And everybody knows that you live forever
Ah when you've done a line or two
Everybody knows the deal is rotten
Old black joe's still pickin' cotton
For your ribbons and bows
And everybody knows

And everybody knows that the plague is coming
Everybody knows that it's moving fast
Everybody knows that the naked man and woman
Are just a shining artifact of the past
Everybody knows the scene is dead
But there's gonna be a meter on your bed
That will disclose
What everybody knows

And everybody knows that you're in trouble
Everybody knows what you've been through
From the bloody cross on top of calvary
To the beach of malibu
Everybody knows it's coming apart
Take one last look at this sacred heart
Before it blows
And everybody knows

Everybody knows, everybody knows
That's how it goes
Everybody knows

Oh everybody knows, everybody knows
That's how it goes
Everybody knows

Everybody knows


The big Dude!

Let me explain something to you

I am not mr Lebowski

You are mr Lebowski

I am the Dude

So that's what you call me 

you know

that

or 

his dudness

or El Duderino….

مامه تیام در گفتگو با خبر ورزشی


امارات نه، در ایتالیا هستم
من در حال حاضر در ایتالیا پی‌گیر برخی مشکلات شخصی هستم و نمی‌دانم چرا در ایران می‌گویند تیام در دبی حضور دارد. البته در این چند ماه به قدری از این اخبار و حواشی به گوشم رسیده که دیگر برایم طبیعی شده و اهمیتی هم ندارد، چون برخلاف میل باطنی، من و استقلال به پایان خط رسیدیم و دیگر هیچ شانسی برای ادامه همکاری وجود ندارد.

حرف بزنم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود
زیاد اهل جار و جنجال نبوده و نیستم. فکر می‌کنم در تمام ماه‌هایی که در استقلال و فوتبال ایران بودم این موضوع را ثابت کردم، چون کمترین اظهارنظر و نقل قول از من منتشر شد. الان هم اگر سکوتم را شکستم به این دلیل بود که واقعاً در این چند هفته اظهاراتی پیرامون خودم شنیدم که دیگر نمی‌توانستم آن‌ها را تحمل کنم گرچه به خاطر دور بودن از ایران چندان هم برایم اهمیتی ندارد و تنها نقطه کلیدی این است که دوست ندارم با اعتبار و شخصیتم مقابل طرفداران استقلال بازی شود، چون من نهایت احترام را برای آن‌ها قائل بودم و تنها به خاطر همان طرفداران است که حرف نزدم، چون اگر حرف بزنم در استقلال سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

دو ماه قبل به باشگاه گفتم تکلیف را روشن کنید
من یک ماه قبل از جام جهانی درست همان روز‌هایی که برای استراحت به همراه خانواده‌ام در کویت بودم به سران استقلال گفتم تکلیف قراردادم را روشن کنید. اتفاقاً خیلی هم پی‌گیر بودم چون به عنوان فوتبالیستی حرفه‌ای چاره‌ای نداشتم تا برای آینده‌ام تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشم. هر وقت پی‌گیر می‌شدم باشگاه استقلال وعده می‌داد به زودی مذاکره می‌کنیم در حالی که طبق قرارداد ما که در سه بند بود من بازیکن آزاد شناخته می‌شدم و آن‌ها باید پی‌گیر شرایط من می‌شدند، اما چون استقلال و طرفدارانش برای من در اولویت بودند خودم پی‌گیر باشگاه می‌شدم که فکر می‌کنم اشتباه هم بود.

گفتند بیا استانبول طلبت را بگیر و قرارداد ببند
این اواخر وقتی متوجه شدم مشکل مالیاتی من از سوی باشگاه حل نشده و بیایم گذرنامه‌ام توسط مقامات ضبط می‌شود از آمدن به تهران ترسیدم، چون در این موضوع من گناهی نداشتم. از همین رو باشگاه به من وعده داد برای مذاکره به ترکیه بیایم تا در حاشیه اردوی آماده‌سازی استقلال تکلیف‌مان مشخص شود. گفتند بیا استانبول هم طلبت را بگیر و هم پیرامون قرارداد سال جدید مذاکره کن از همین رو به این شهر رفتم، اما دریغ از یک دلار پرداختی به خاطر طلبم. شاهد زنده این ماجرا هم وینفرد شفر و سرور جپاروف هستند که آن‌ها هم کاملاً از این رفتار شوکه بودند.

به اسم من و جپاروف ۲۰۰هزار دلار آوردند اما
شنیدم در تهران سران باشگاه استقلال مدعی شدند با یک چمدان پرپول و ۲۰۰هزار دلار مطالبات من و جپاروف به استانبول آمده‌اند تا کار تمدید قرارداد ما را نهایی کنند، اما ما که یک دلار از این پول را هم ندیدیم و بدتر از همه اینکه مدیران وقت باشگاه هم در مذاکرات راجع به هر چیزی صحبت کردند جز پرداخت مطالبات قانونی من!

قرارداد من و استقلال کاملاً شفاف است
به عنوان بازیکنی حرفه‌ای از همان روز اول که با استقلال پای میز مذاکره نشستم توافقات را به صورت قانونی و کتبی درج کردم تا با مشکل روبه‌رو نشوم. الان هم این قرارداد نه تنها دست خودم و باشگاه استقلال است بلکه در فدراسیون فوتبال ایران و همین‌طور سایت فیفا و AFC نیز ثبت شده و وجود دارد و اتفاقاً خیلی هم شفاف جزئیات در آن درج شده است پس دلیل این همه جنجال را نمی‌دانم که می‌گویند تیام زیر بار تعهدات زده است.

اگر قرارداد داشتم چرا دنبال مذاکره با من بودند؟
یک سؤال از مسئولان باشگاه استقلال دارم؛ آن‌ها که مدعی هستند من یک سال دیگر با آن‌ها قرارداد دارم چرا در تمام هفته‌های گذشته پی‌گیر جلب نظر من برای مذاکره و توافق جدید بودند؟! مگر بازیکنی که با باشگاه قرارداد رسمی داشته باشد نیاز دارد دوباره پای میز مذاکره بنشیند که استقلالی‌ها مدام با من در ارتباط با این موضوع مکاتبه داشتند؟

نام استقلال و طرفدارانش در قلب من حک شد
این درست که اقامت من در چالش فوتبالی ایران خیلی کوتاه بود، اما بدون اغراق اعتراف می‌کنم در مدت همین چند ماهه به قدری از استقلال و طرفدارانش خاطره خوش و رفتار‌های خوب دیدم که نام این باشگاه و هوادارانش برای همیشه در قلب من حک شده است. آن‌هایی که در این چند ماه تنها به عشق دیدار دوباره‌شان پای تمام حرف و حدیث‌ها و اظهارات نادرست ایستادم بلکه فرصتی برای ادامه این همکاری پیش بیاید، اما نشد که بمانم.

تیم آینده‌ام؟ صبر کنید متوجه می‌شوید
در حال حاضر مدیر برنامه‌هایم در حال مذاکره با سه باشگاه حاشیه خلیج‌فارس است که آخرین اخبار از موافقت کلی یکی از این باشگاه‌ها با شرایط من حکایت دارد، اما اینکه نام تیم آینده‌ام چه خواهد بود فکر می‌کنم تا چند روز دیگر به صورت صددرصد مشخص خواهد شد. در کل می‌توانم بگویم فصل بعد را نزدیک ایران در یکی از کشور‌های خلیج‌فارس خواهم بود.

اولتیماتوم به عجمان تعجب‌برانگیز بود
شنیدم باشگاه استقلال در نامه‌ای رسمی به باشگاه عجمان به صورت رسمی پیرامون عقد قرارداد با من اولتیماتوم داده است. واقعاً متعجب شدم، چون انتظار این نامه را نداشتم. من بازیکن استقلال نیستم و طبق قراردادی که باشگاه امضا کرده با پرداخت ۲۰۰هزار دلار می‌توانم فسخ کنم و به تیم جدیدی بروم آن هم بدون هیچ قید و شرطی. از چند هفته قبل مراحل قانونی استفاده از بند فسخ قرارداد را طبق قوانین نقل و انتقالاتی فیفا گذرانده‌ام و مشکلی از این بابت ندارم.

نگفتم ۴۰۰هزار دلار به استقلال می‌پردازم
برخی محافل خبری نقل قولی از من منتشر کردند مبنی بر اینکه برای کمک به استقلال حاضر شدم ۴۰۰هزار دلار به باشگاه برای گرفتن رضایتنامه بپردازم. این موضوع کذب محض است، چون یک دلار هم بیشتر از توافقی که در قراردادم برای فسخ قرارداد وجود دارد به استقلال پرداخت نمی‌کنم و از همین جا هم اعلام می‌کنم در این مدت نه مصاحبه‌ای انجام دادم و نه پستی در صفحات مجازی پیرامون این موضوع به اشتراک گذاشتم، از همین‌رو خواهشم این است از انتشار این نقل قول‌های غیرواقعی خودداری کنید، چون دوست ندارم با روحیه و اعصاب طرفداران استقلال که برای من عزیز هستند بازی شود.

از شلوغ‌کاری مدیران استقلال نمی‌ترسم
شاید طبیعی هم باشد که مدیران استقلال برای تبرئه خود در ماجرا‌های اخیر بخواهند با شلوغ‌کاری بازی با افکار را در دستور کار قرار دهند، اما واقعیت این است که من مامه بابا‌تیام به عنوان بازیکنی حرفه‌ای هیچ کار خلاف قانون و تعهدی که داشتم انجام ندادم از همین رو شلوغ‌کاری مدیران استقلال با این نامه‌نگاری‌ها و تهدید شکایت به فیفا نه تنها من را نمی‌ترساند بلکه انگیزه‌ام را بیشتر می‌کند تا به همه ثابت کنم در این ماجرا‌ها تنها مظلوم واقع شده‌ام.



بیانیه بانک مرکزی

بانک مرکزی یک بیانیه ای صادر کرده که وضعیت ارز تناسبی با وضعیت اقتصادی کشور ندارد. خو بیرادر من! وضعیت اقتصاد که همچین قبلش هم تعریفی نداشت. اما اگه منظورت اینه که قیمت اجناس هنوز 4 برابر نشده درسته. قیمت اجناس فقط 35 درصد رفته روش. اونم توی این مدت کوتاه. اونم توی چند ماه آینده احتمالا چند برابر میشه. اما آیا شما تا کنون در تاریخ مبارکه 40 ساله این حکومت سراغ داری که چیزی ارزون شده باشه؟ خب نه بیرادر من! همه چیز که ارزون نمیشه! همه چیز گرون میشه. من نمیفهمم شما میخوای از این فرصت دو هفته ای که هنوز قیمت همه چی دو برابر نشده هم استفاده کنی یعنی؟ که چی؟ یعنی اینقدر وضعت خرابه؟

عده ای سودجو!

میگن عده ای سودجو باعث این فاجعه شدند! خو بیرادر من! تو چکار میکردی وقتی عده ای سودجو اون کار رو میکردن؟

قیمت سکه

پس از اینکه قیمت سکه از چهار میلیون و ششصد گذشت دیگه زدن فک سایت اعلام قیمت سکه رو آقایون گویا آوردن پایین که چیه هی شلوغش کردی قیمت سکه اعلام میکنی؟ من که قانع شدم که اینجوری دیگه همه چی درست شد!

این سیر صعودی دلار و طلا و سایر موارد ظاهرا اینبار قرار نیست وایسه. بیشتر شبیه به جوک میمونه. هر روز و هر ساعت داره گرونتر میشه. این یعنی چی؟ بابا سلطان سکه رو هم که گرفتین! طبق فرموده آیت الله مکارم بگیرین چنتا دلال دلار رو هم اعدام کنید، تا ببینیم چی میشه. این مشکلی که من میبینم قضیه یه نفر و یه شب نیست. این قضیه بیخ پیدا کرده. این ترامپ واقعا زده فک نظامو آورده پایین. حالا ببینید کی گفتم. 

عقل داشته باشید!

من یه خواهشی از مقامات جمهوری اسلامی دارم. لطفا عقل داشته باشید. در این وضعیت نابسامانی که برای مملکت درست کردید لااقل دست از تهدید کردن آمریکا بردارید!

دو کلمه از مادر عروس

سرپرست باشگاه استقلال گفت هواداران نگران نباشند همه چیز درست میشود. در ادامه ایشان فرمود: نیامدن تیام آخر دنیا نیست! حالا با این قیمت دلار کسی ایراد نمیگیره اگر تیام رو نتونن بیارن اما واقعا اینکه الان یازده تا بازیکن نداره تیم که بچینن تو زمین جای تاسف داره. اینا واقعا چیکار میکردن تا الان؟ الان دارن چیکار میکنن؟ بعدا قراره چیکار کنن؟ اینارو کی کرده مدیر تو این مملکت؟ اینا چطوری به اینجا رسیدن؟ مملکت ما چطوری به اینجا رسیده؟ چه ساز و کارهای مخربی در کشور ما جریان داره که منجر به این سوء مدیریت ها میشه؟ پس ما با این سوء مدیریت ها ادعای چیمون میشه؟ ما قراره مشت محکم به دهن کی بزنیم با این شازده ها؟ جا داره یه مشت محکم بزنه یکی تو دهن خودمون تا آدم بشیم!

حسن حسن گندت بزنن یعنی هر دفعه که واسه ترامپ شاخ و شونه کشیدی همه چی بیست درصد رفت روش!