نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

پاسخهای من به صحبتهای تتلو!

دلم نمیخواد زیاده از حد به تتلو توجه کنم اما جا داره بعد از اینهمه سر و صدا در اینباره یکبار هم حرفهای کامل تتلو رو بشنوید و خودتون قضاوت کنید. نه به عنوان تتلو، بلکه به عنوان یکی از حامیان آقای رییسی که مورد علاقه ویژه ایشون هم هست چون ایشون با تتلو هم دیدار کرده و هم صحبت کرده و هم کلی تتلو رو تحسین کرده! خب صحبتهای کامل تتلو رو میتونید از اینجا بشنوید: http://www.aparat.com/v/B8xOh . جدای از همه پاسخهایی که به تتلو خواهم داد، جا داره به یک نکته پاسخ ویژه بدم و اون به این دلیل هست که از خیلی هواداران احمدی نژاد و رییسی شنیده ام و اون پاسخ به همه درباره سلاح هسته ای هست. هواداران این دوستان از یک طرف نگران مستضعفین و یخچالشون هستند و از طرف دیگر نگران اینکه ما سلاح هسته ای نداریم! اولا به نظر نمیاد که در کشوری مثل ایران این دو نگرانی خیلی همسو باشند و از طرف دیگر خیلی به نظر نمیاید که سلاح هسته ای مایه خوشبختی کشوری شده باشد. نگاهی به همه کشورهایی که سلاح هسته ای دارند بکنید. آیا همه آنها بیشتر از سایر کشورهای دنیا امنیت خودشان را به خطر نیانداخته اند؟ آیا همه آن کشورها اسیر فقر و نا امنی و مشکلات تروریستی و هفتیر کشی نیستند؟ پس باید از دولت حسن تشکر کرد که مسیر برنامه هسته ای را از مسیر غیر معقول آن به سمتی معقول هدایت کرد. فقط جا داره بگم با اینهمه علاقه ای که من در این دوران انتخابات به سلاح هسته ای دیدم، عجیب هم نیست که آژانس به برنامه هسته ای ایران گیر میداده!!!!  در ادامه باز بیشتر به ادعاهای تتلو در این زمینه پاسخ خواهم داد. و اما در ادامه ...

-------

آقای تتلو اگر شما رفتی زندان تا یاد بگیری قاشق چنگالتو باید خودت بشوری من خیلی وقته که قاشق چنگالمو خودم میشورم...

-------

آقای تتلو شما اگر دوست داری از حجاب و دینت دفاع کن و لی با این اوصاف همه فهمیدند که "جیگیلی" همسر شماست و شما جلوی همه به همسرت گفته ای جیگیلی که از رفتار ائمه و انبیا به دور است...

-------

کسی نفهمید منظور شما از "بچه ها" کیه وقتی شما گفتید: بچه ها دوست دارم مصلی را بترکانید تا همه بفهمند ما پیج اینستا نیستیم! اما مخاطب شما یا بچه های پیج اینساگرام شماست که در اینصورت شما خود دچار تناقض شده اید یا کس دیگر که در آنصورت شما باید واضحتر صحبت کنید. ضمنا بعید میدانم مشکل امنیتی خاصی برای تردد شما در سطح شهر وجود داشته باشد. همانطور که شما گردن کلفتید و یک چک زیر گوش هرکه بی ادبی کرده است مینوازید پس امنیت خودتان را هم خودتان میتوانید تامین کنید.

-------

آقای تتلو بی ادبی اگر کار بدی است پس نگو کسی اگر به من بی ادبی کند بی ادبی میبیند! توصیه های انبیا آنصورت نبوده است عزیز من!!!! حالا بگذریم که من اونقدرها هم با بی ادبی مشکلی ندارم

-------

اونایی که تورو میشناسن و آدمن وقتی تو یه چیزی میگی دلیلی نداره که نتونن حرف دیگه بزنن....

-------

داداش تو که اینقدر قوی میزنی زیر گوش همه دیگه چرا مشکل امنیتی داری....

-------

داداش هر کاری میکنی بکن اما لااقل به زندان رفتنت افتخار نکن....

-------

داداش اینکه کی کیو کشته به من میگن ربطی نداره اما یه موردش که باعث محاکمه قاضی مرتضوی شد رو همه میدونن....

-------

داداش من دیدی تا حالا به تو یا به نظرت توهین بکنم؟ نههههه! فقط دارم روی صحبت های خودت کامنت میدم....

-------

در ضمن این وسط بذار یه چیزی رو هم به آقای علم الهدی بگم که چطوره شما با موسیقی سنتی مشکل دارید و بهش میگید عیاشی اما آقای رییسی به تتلو نگاه ویژه دارند. اینطوری شائبه این پیش میاد که شما با کسی که سرش به تنش بیرزه مشکل دارید. (با عرض معذرت داداش)

-------

داداش درسته که شوت تو تیرک رو مغزه... با این یه حرفت موافقم...

-------

همانطور که کاندیدای نظام همه هستند و کسی که کشف حجاب کند و هم رای بدهد در رفتارش تناقض دارد اما تناقض که چیز عجیبی نیست!!!! شما خودت در حرفهات کلی تناقض داری. به عنوان مثال رهبری خودش گفته که سلاح هسته ای در اسلام مجاز نیست....

-------

در ادامه داداش اینو به خاطر داشته باش که سلاح هسته ای آنتی بیوتیک نیست که بزنی به تن ضد باکتریا! سلاح هسته ای خود باکتریاس!!!!

-------

اگه تمام حرفت اون بود که تفرقه چیز بدیه خب حرف خوبیه اما بعید میدونم غیر از آقای رییسی شما رو کسی قاطی جماعت دیگری از اون جناح دیده باشه.... یا شاید شما نمیدونی اون جناح چه فرمیه. اگه نمیدونی بیا خودم روشنت کنم!

-------

جلوگیری از تولید سلاح هسته ای عدم آگاهی نیست!

-------

عراق سلاح شیمیایی هم داشت و علیه خود ما استفاده کرد اما ضامن خوشبختی اش نشد.... پس چیزی برای فهمیدن در حرفهای شما وجود ندارد. حضرت محمد چه ربطی به بمب اتم داره؟ شما خودتو مبلغ اسلام میدونی. به همه میگی بزدل بعد میگی به هم فحش ندید. این یه وضعی شد وسط صحبتهای شما که من نفهمیدم چی به چی شد!

-------

آقای رییسی شما وقت بهتر گیر نیاوردی غیر از انتخابات برای صحبت کردن با تتلو؟ نه واقعا!

-------

اون حرف خوبیه که امام رضا مال همه ایرانه اما مرامی اون ویدئو رو دیگه درست نکن چون نه تو بادیگارد داری و نه ویدئو جالبی از آب در میاد....

-------

آقای رییسی یه حالی داد به تتلو که نشانه توجه ویژه ایشان به تتلو هست. جا داره با شنیدن کامل صحبتهای تتلو ایشان تجدید نظر کنند!

-------

من فقط از یک چیز نگرانم و اون نوع نگاه این روحانیت به جامعه هست! یعنی من واقعا حس میکنم که روحانیت تتلو رو نماینده بخشی از مردم ایران میدونند که احتمالا خیلیها با من هم عقیده اند که اونطور نیست.... تتلو نمیتونه نماینده خوبی برای مردم ایران باشه.

رای هوشنگ

داشتم صفحه هوشنگ ابتهاج رو نگاه میکردم و گویا هوشنگ هم به حسن رای داده. البته طبیعی هست که با توجه به حمایت رییسی از تتلو و حمایت حسن از شجریان، هوشنگ به حسن رای بده!

جمعبندی من درباره انتخابات

جمعبندی من درباره انتخابات اینه که علاقه مندان به جریان روشنفکری در ایران بهتره به حسن رای بدن که یه وقت رییسی رییس جمهور نشه! چون رییس جمهوری رییسی همانا و بازگشت به خاطرات تلخ تر گذشته همانا!

در باب زندگی،‌ دین،‌ ...

آدمها در زندگی آدمهای بهتری هستند اگر مشکلات احمقانه کمتری داشته باشند و بتوانند با آسایش خیال زندگی کنند. بعضی مشکلات هم که اجتناب ناپذیرند و اصلا نباید اشتباه کنیم که نسخه همه چیز زندگی را کسی از قبل پیچیده است!‌ چرا؟‌ چون همان حرفهایی که میگویند:‌ مرد را دردی اگر باشد خوش است!‌ درد بی دردی علاجش آتش است!‌ که خب آتش خودش کلی مشکلات احمقانه زیادی به زندگی آدم اضافه میکند و بهتر است آدم اسیرش نشود. پس خلاصه حرف اینکه هدف دین به نظر من این بوده است که به انسان نسبت به زندگی شناخت بدهد و کمک کند که مشکلات احمقانه کمتری سر راهش در زندگی پیش بیاید. خب،‌ پس بدیهتا قرار نیست خود دین تبدیل به چیزی شود که مشکلات احمقانه زیادی در زندگی آدمها ایجاد کند و یک دین خوب دینی است که مشکلات احمقانه آدمها را در زندگی کاهش دهد. پس چرا شاهد این بوده ایم که بعضی وقتها مانند قرون وسطی دیده ایم که دین خودش میشود عامل بسیاری مشکلات و سختی های احمقانه در زندگی؟ مگر نه اینطور است که مشکلات و سختی های احمقانه انسان را از توجه به هدف اصلی زندگی اش باز میدارند؟ به نظر من پاسخ صحیح این سوال این است که برای رسیدن به اهداف والای انسانی یادگیری و تحمل سختی های آن و علاوه بر آن کسب تجربه از مهمترین ملزومات زندگی هستند. حال اگر گروه و یا گروهی از انسانها خیال کنند دین به آنها همه چیز را به نحوی یاد میدهد که بدون یادگیری و بدون تحمل سختی و بدون کسب تجربه میتوانند به اهداف والای انسانی برسند مسلما اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند. همانطور که ممکن است افرادی بدون دین با یادگیری و کسب تجربه و تحمل سختی بتوانند به اهداف والای انسانی برسند. همانطور که حتی امام حسین هم میگوید اگر دین ندارید آزاده باشید. پس رسیدن به اهداف والای انسانی از راه آزادگی نیز ممکن است. و یا شاید بتوان گفت شرط اول و اصلی رسیدن به دینداری درست نیز همان آزادگی است.

در آستانه انتخابات!

باز هم در آستانه انتخابات شد و باز هم یک سری کاندیدا اومدند که همه مشکلات ملت رو حل کنند. من نمیفهمم اینهایی که قراره بیان سالی یک میلیون شغل ایجاد کنند و خودکفایی ایجاد کنند و سایر مسائل تا حالا کجا بودند؟ یعنی منظورم این نیست که حسن بهترین رییس جمهور ممکن بوده برای این مملکت و به قشر ضعیف توجه کرده ها! نه! حسن همینطور که خودش هم احتمالا بو برده باید به یک سری مسائل بیشتر توجه کنه اگر باز هم به عنوان رییس  جمهور انتخاب شه. اما اینهایی که قراره بیان همه مشکلات مملکت رو با رییس جمهوری خودشون حل کنن هم جا داره یکمی مردم بیشتر تامل کنند که خب اینها هم همش نمیدونم والله چی بگم که بهشون توهین نشه پس فردا یقه منو نگیرن! اما اینها همش از نظر من حرف بی اساس هست. به این سادگیها نمیشه همه مشکلات جامعه رو حل کرد. اما خیلی ساده میشه خیلی مشکلاتی رو هم کاهش داد که حسن اون کار رو نکرده و همون هم باعث شده که انتقادات زیادی به حسن بشه. من هم معتقدم حسن باید بیشتر توجه کنه اما اگر قرار باشه رای بدم احتمالا باز هم به حسن رای میدم.