نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

مسیح علینژاد

میگم این حرفهای اخیر مسیح علینژاد رو تو تلگرام شنیدم. به نظر من که در درجه اول در مورد قضیه استادیوم یه فرقی بین اینکه تو خارج جلوی کسی رو بگیرن یا تو ایران زنارو  راه ندن هست. فرقش هم اینه که زنها تو ایران از قبل میدونستن راهشون نمیدن پس بیخود و بیجهت تا دم در استادیوم نمیرن و این خیلی بار دراماتیک قضیه رو کمتر میکنه  در مورد بهاییت اما نظرم اینه که من اگه جای اونها بودم دروغ میگفتم تا بتونم برم دانشگاه و این با اون کلاهی که شما میگفتی سر خودمون میذاریم خیلی فرق میکرد چون طرف کلاه که سرش نمیرفت هیچی میتونست به تحصیلاتش هم بپردازه. مثلا مذاهب دیگه هم مثل شیعه اسماعیلی از این روشهای دروغ گفتن و زبل بازی هایی مثل این خیلی استفاده کرده اند. اما این فرق داره با اونی که طرف آیا اعتقاد واقعی خودش رو بذاره کنار یا نه. اون طرف میتونه اعتقاد واقعی خودش رو کنار نگذاره و صرفا در وجود محدودیت زندگی کنه اما هر جوری که میتونه سر اون محدودیت رو هم کلاه بگذاره. اصلا بگذریم. من خودم تنها چیزی که هستم اگزیستانسیالیسته نمیتونم برم تو فرم دانشگاه بنویسم اگزیستانسیالیست که !!! باید بنویسم اسلام. در ضمن بین مذهبی بودن و نبودن و بین سکولار بودن و نبودن هم تفاوت هست. پس من مذهبی نیستم و سکولار هستم. اگزیستانسیالیستم اگر به خاطرش دستگیرم کنن میبرمشون شهر کتاب بهشون نشون میدم چنتا کتاب درباره اش داره به فروش میرسه. در ضمن یه ربطهای خوبی هم به دین داره و خب اگر آدم مذهبی هم درست بدونه ممکنه با یه اگزیستانسیالیست رفت و آمد نکنه اما از یه اگزیستانسیالیست خیلی بدش هم نمیاد! اما از بهاییت بدش میاد. این یه مقدار کار بهاییت رو دشوار میکنه. چون من مسوول این نیستم که یکی دیگه از بهاییت بدش میاد. چون اون یکی دیگه از خودم خیلی بدش نمیاد. متوجهی چی میگم؟ من شخصا وظیفه ای در قبال بهاییت ندارم. تنها وظیفه ای که دارم اینه که خودم معقول برخورد کنم با یه آدم بهایی اما مسوولیتی در قبال رفتار کس دیگری ندارم.

نظرات 2 + ارسال نظر
تارا شنبه 18 شهریور 1396 ساعت 00:13

بحث مسیح این بود که بگه اگه زنهای سوری زن هستند،زنهای ما هم از جنس همون زنها هستند .پس حقوق هر دو باید برابر باشه .این دلیل روشنی نیست که ما بگیم چون تو کشورمون تو سری میخوریم باید بایستیم همچنان تو سری بخوریم و دیگری رو انسان ببینند اما ما رو نه چون به اینکه آدم حسابمون نمی کنند عادت کردیم !!! یا در باب دروغ گفتن درباره دین ! برای ورود به دانشگاه ! چرا باید کسی به دروغ متوسل شه بابت عقایدش ؟ چرا نباید اونقدر قانون حامی ادیان و عقاید مختلف باشه تا اونها مانند ما آزادانه ادامه تحصیل بدن ؟ مساله فقط در چند کلام خلاصه میشه خودخواهی ،خرافه پرستی ،سلطه طلب بودن و ...

بله درسته، خیلی خوبه اگه آدم بتونه عقیده خودش رو بیان کنه. البته به نظر من همین ایران بسیار هم جای خوبی هست برای اینکه آدم عقیده خودش رو "داشته باشه" نه اینکه لزوما بیان کنه. بخصوص به خاطر زحمات زیادی که اهل فرهنگ با وجود همه محرومیتها کشیده اند. مثلا زنها نمیتونن کنسرت عمومی برگزار کنن اما دلیل نمیشه که شجریان هم نخونه. همین شجریان هم کلی تونسته به عنوان یک آدم فرهنگی موثر باشه. بر خلاف دنیای کاپیتالیستی که حتی داشتن عقیده رو هم از مردمشون سلب میکنه. البته این نظر من هست. یکمی به نظرم مثالهاش با هم قابل قیاس نبود مسیح علینژاد. کلا به نظرم زرنگی هم بد چیزی نیست. اگه دین بهاییت هم یه حالتیه که این زرنگ بازی توش جا نداره خب یه جایی باید اشتباه کرده باشه به نظر من. وگرنه اون قضیه کلاه گذاشتن به سر یا نذاشتن که بدیهیه آدم هر چقدر به خودش دروغ نگه بهتره چون بعدا خودش متوجه میشه که با دروغ گفتن به خود وقتشو تلف کرده. خلاصه اش اینکه آدم به خودش دروغ بگه بده ولی برای حل مشکلش به دیگران میتونه دروغ بگه. البته اینم باز نظر من هست. مثلا یه چیزی مثل اینکه آدم باید یه هدف بزرگ داشته باشه و به این فکر کنه که چجوری به هدفش برسه از روش معقول. نه اینکه سر خودشو به باد بده. آدم باید پایه های فکری داشته باشه نه اینکه صرفا بخواد بابت اینکه بهایی هست خودشو به دردسر بندازه و بعد به یه جایی پناهنده بشه. بهایی ها هم میتونن مناسبات زیرزمینی خودشونو داشته باشن همونطور که خیلیهای دیگه همین کارو میکنن. زیرزمین اتفاقا جذاب ترین جای کره زمینه

آس جمعه 17 شهریور 1396 ساعت 23:25 http://as68.blogskay.com

چقدر پیچیده بود ...

فقط میدونم برعکس گذشته که میگفتند دین از سیاست جداست ... در حال حاضر اصلا جدا نیست

ببینید در دنیای امروز هنوز در هیچ کجای دنیا دین از سیاست جدا نیست اما حداقلش اینه که در ظاهر در خیلی جاهای دنیا جدا هست...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.