نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

درگیریهای اخیر غزه

من که به نظرم به نوعی این درگیریهای اخیر در غزه به یک نوع جنگ مذهبی بدل شده که در جای خود در عصر حاضر خیلی هم کار منطقی به حساب نمیاد. جنگ به هر حال باید به دلایل سیاسی باشه. در غیر اونصورت سیاستمون رو درست تعریف نکرده بودیم از اول. خب مثلا آغاز این مراسم با یک حرکتی هست که از همون اول معلومه به جایی نمیرسه و صرفا ممکنه باعث بشه خسارت زیادی بهمون وارد بشه. این که از مبنای اولیه حرکت که خیلی کاملا بیطرفانه میشه در موردش صحبت کرد. در اونطرف اسراییلی ها هم که ماشالله در این چند مدت اخیر باز دست به کشتنشون خوب شده و هر کشتنی رو هم به نحوی توجیه میکنند. خب اینارو به نظر من میشد با استفاده از تاکتیک های ضد شورش  از حمله شون جلوگیری کرد. همون طور که سازمان ملل هم گفته تیر اندازی باید همیشه آخرین گزینه باشه و نه اولین گزینه. پس این هم میشه ایراد اسراییلی ها که یکمی دستشون زود میره روی ماشه. خلاصه من اینجا تمام تلاشم رو کردم که این مسئله رو به دور از مسائل مذهبی و احساسی همونطور که هست ببینم. البته بار احساسی جنگ خیلی بالاست اصولا. اما اگر جنگ جنگه باید به قوی ترین وضع ممکن جنگیده بشه و بار احساسی خیلی به قوی جنگیدن کمک نمیکنه!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.