نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

پاسخ جواد ظریف به درخواست مذاکرات مجدد

خب جواد ظریف یه ویدئو منتشر کرده و در اون به زبان انگلیسی توضیح داده که چرا جمهوری اسلامی هر گونه مذاکرات دیگری رو نخواهد پذیرفت. در اون ویدئو به نکات کلیدی اشاره میشه و نسبتا قابل قبول هست. اما نکته ای که در مورد جهموری اسلامی از دیدگاه من که یک شهروند هستم قابل قبول نیست وضعیت فاجعه بار آزادی در ایران هست که عواقب اون رو از جهات مختلف و به ویژه از جنبه اقتصادی شاهد هستیم. اگر آزادی بیشتری وجود داشت، زمینه برای استفاده از متخصصین بیشتری در عرصه های ملی فراهم میشد و شاهد این بهم ریختگی و سوء مدیریت ها و ریاکاری ها نبودیم.  به علاوه، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و خط قرمزهایی هست که عبور از اونها میتونه عواقب فاجعه باری برای هر شهروند عادی داشته باشه. من جواد ظریف رو مسوول حل همه مشکلات مملکت نمیدونم و حتی به نظرم جواد ظریف در جایگاه خودش که وزارت خارجه جمهوری اسلامی هست داره کارش رو خیلی هم خوب انجام میده. اما به عنوان مثال اگر جمعیت زیادی از شهروندان ما علیه شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل باشند و خواهان اون باشند که با آمریکا و اسراییل روابط عادی داشته باشیم، آیا این عده دستگیر نخواهند شد؟ چرا دستگیر خواهند شد! آیا فتنه گر نامیده نخواهند شد؟ چرا فتنه گر نامیده خواهند شد! پس به این نتیجه میرسیم که ایران از هر نظر فاقد اون آزادی هست که جواد ظریف هم مدعی اون شده. به هیچ عنوان نمیشود شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل رو نادیده گرفت. این شعارها ماهیت تدافعی ندارند بلکه ماهیت تهاجمی دارند و این دقیقا همون چیزی هست که غرب بارها به اون اشاره کرده. خواهش میکنم اقلا اجازه بدید یکبار. حتی برای یکبار هم که شده اونهایی که خواهان عادی سازی روابط ایران با آمریکا و اسراییل هستند آزادانه نظر خودشون رو اعلام کنند تا ببینیم چه درصدی از جمعیت ما با سیاست های خارجی جمهوری اسلامی مخالف است. به هر حال زیر سوال بردن سیاست های خارجی جمهوری اسلامی کار سختی نیست و قضیه به همون سادگی هم نیست که جواد ظریف ازش صحبت میکنه. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.