نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

سوراخ موش

خب این آهنگ سوراخ موش به طور تصادفی به دستم رسید و گوش کردم خواستم چند مورد رو بگم. یکی اینکه در این آهنگ اشاره شده به این مطلب که اگر هر شخصی در هر مسوولیتی مردمی رفتار نکنه چه سیاستمدار و چه هنرمند و هر چیز دیگه ای باید مورد انتقاد قرار بگیره. با این حرف تا حدود زیادی موافقم. البته صرف گفتن این حرف که سوراخ موش بخر خب دردی رو دوا نمیکنه و مشکلی رو حل نمیکنه و به نوعی جنبه تهدید آمیز داره که میتونه باعث ناراحتی خیلی ها بشه و برای اون شخص مشکل ایجاد کنه. به طور کلی مشکل اصلی من با این آهنگ جنبه تهدید آمیز اون هست و خب همین مساله و شاید برخی مسائل سلیقه ای دیگر برای خواننده این اثر مشکل ایجاد کرده. به نظر من جا داره بجای خشونت با فردی که انتقاد خودش رو به این نحو اعلام میکنه با انعطاف پذیری برخورد بشه و سعی در افزایش آگاهی اون داشته باشیم. یه حرفی هم دوست دارم به خواننده اثر بزنم که شما هر جای دنیا هم که بری همین بساط هست یعنی صرف دید انتقادی داشتن مشکلی رو حل نمیکنه. اینکه از همه انتقاد کنیم و همه رو رد کنیم نه به درد خودمون میخوره و نه به درد بقیه پس باید بیاییم و بشینیم و مطالعه کنیم و ببینیم نماینده چه نوع طرز فکری هستیم و چه راه حلی حالا چه علمی، چه هنری، چه ادبی برای حل مشکل داریم. امیدوارم برای خواننده این اثر مشکل حادی رخ نده و بتونه با آگاهی بهتر در آینده خالق آثار هنری بهتر و پخته تری باشه. یه نکته نهایی هم که دوست دارم بگم این هست که به هر حال تضاد خواسته ها و به قول انگلیسی ها conflict of interest در همه زمینه ها رخ میده و ما باید راه حل مناسبی برای حل این تضاد داشته باشیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.