نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

Metallica - Part 1


در حوزه متال ما پیشرفتهای چشمگیری داشتیم، جا داره در همینجا از کلیه و مغز و کبد و حنجره و مری و نای و پرده دیافراگم و انگشتان دست و هیکل ورزشکاری و تراشیده و خلاصه تمامی اعضای بدن تمامی متالبازان تشکر کنم. خدا قوت بگم و ... به عنوان مثال تتمه آنچه امروزه در متال مهم است را متالیکا در کنسرت بوینس آیرس خویش ارائه کرد و بنده نیز بسیار موافق هستم. اشاره به اینکه آهنگهایی را انتخاب کردند و اجرا کردند که دلخواه خودشان بوده است و عامل بیرونی در تصمیم گیری مهم نبوده است. جابجایی آهنگ dirty window  و moth into flame  انتقاد به لیدی گاگا و اینکه خودش اومد بعدا با متالیکا اجرا کرد و مایلی سایروس که از جمله همکاری های متالیکا با بانوان میباشد و به نظر میرسد این گروه تصمیم گرفته است به بانوان توجه ویژه کند. در بوینس آیرس moth into flame  و در سائوپائولو dirty window  را اجرا کرده بود. تا چه میزان به فرهنگ کشور میزبان دقت میکند و سعی میکند آهنگ ها را دقیق انتخاب کند. در ابتدای سن پیری برای جامعه نقش پدر را به خوبی بازی میکند. تا چه حد به مخاطب خود احترام میگذارد. به همین دلیل بود اصلا که مو شیفته متالیکا شدم.... کاکو درباره او قضیه که چرا dirty window و moth into flame را جابجا کرده است خب dirty window  که اتفاقا از اون آهنگهایی بود که من وقتی در ابتدا متالیکا را شروع کردم حدود بیست سال پیش و من خب اون موقه خیلی زود با همه مفاهیم درگیر میشدم. دانشگاه شریف میرفتم. و خب این آهنگ به نظرم خیلی جنبه فردی داره و شاید متالیکا تقویت جنبه های فردی رو برای برزیل درست دونسته ولی moth into flame  خیلی جنبه اجتماعی داره و خب این برای آرژآنتینی ها هم که ماشالله همشون یه پا مارادونا هستند شاید بد نباشه... من در کل چون خودم آدمیم که با خودم عهد کردم که من بدون مارادونا به بهشت نمیروم... فکر میکنم که کنسرت بوینس آیرس بیشتر به درد تربیت خودم بخوره تا کنسرت سائو پائولو... ولی اصلا این چه مقایسه احمقانه ای هست... آهنگهای متالیکا همشون جنبه های فردی و اجتماعی عمیقی دارند بخصوص در جنبه فردی... تاکید میکنم که خیلی جنبه فردی دارند... مثل اینکه اصلا در Unforgiven به شدت با این مساله درگیر است. آهنگ St. Anger رو هم خیلی دوست دارم و باهاش ارتباط برقرار میکنم. خیلی شبیه جوونیای خودم هست. دیگه دلم براتون بگه که عاشق آهنگهایی مثل Attitude و Fixxxer هستم. که خب اولیش میگه من وقتی خودم ببینم تو جامعه از خیلی چیزها موثرتر هستم خب مجبورم به خودم اختیار بدم حداقل در حدی که اخلاقم اینجوری گه باشه! گفتم که متالیکا اخیرا تصمیم گرفته روابطش رو با بانوان بهتر کنه... Fixxxer هم یه جور آهنگی هست که میگه خیلی از این نواقص بشری که ما الان درگیرش هستیم به ما به ارث رسیده و خیلی از اون ایده آل هایی که بشر در طول تاریخ وضع کرده یا میخواسته بهشون برسه شاید واقعگرایانه نبوده. در انتها هم یک راه حل ارائه میده و میگه خب حداقل بیاید دلهامون رو یه جوری تغییر بدیم و این دنیای بعضا پوچی رو که روی دلهای ما ماسیده یه جورایی تغییرش بدیم! آهنگ Cure که به این اشاره داره که خب انسان به حکم انسان بودنش درسته که خیلی بدبخته اما به هر حال یه جورهایی خدا بهش لطف هم کرده و برخی چیزها رو به آدم کمک میکنه! میدونم، همتون منتظرین که چرا میم ح میم دال اصلا درباره Nothing Else Matters  صحبت نمیکنه؟ خب من همین الان هم که دارم در این مورد صحبت میکنم بغض کردم و دلم میخواد گریه کنم اما خب سعی میکنم خودمو کنترل کنم... این اولین آهنگ متالیکا بود که من شنیدم و من اون موقع شدیدا به فردریش نیچه و کتاب چنین گفت زرتشت علاقه من شده بودم و یه جور ارتباط عجیبی بین این دو تا حس میکردم و ناخودآگاه اشکهام سرازیر شد... میدونم خیلی دوست دارید در مورد متالیکا بیشتر صحبت کنم... منم دلم میخواد ولی این پست داره خیلی طولانی میشه و ترجیح میدم در ادامه چهار تا آهنگ اول کنسرت بوینس آیرس و سائوپائولو که بین هر دو مشترک هست و گفتم اصلا این دوتا کنسرت فقط توی یک آهنگ با هم اختلاف دارن و اصلا جهنم ضرر من هر دوی این آهنگ ها رو بعدا براتون خلاصه میگم معنیشون چیه.... ولی فقط به یه شرط... به شرط اینکه آرژانتین و برزیل هر دو با هم برن فینال جام جهانی قطر و به طور کلی اونجا رو چی ؟؟؟؟؟‌ بترکونن!

 

Whiplash

درباره فضای روحی کنسرت و بخشی از حاشیه های زندگی یک ستاره بزرگ آمریکایی...

Ride the lightning

هنگامی که فرد از کنترل محض برای پیروی از حق خارج میشود و خطایی احتمالی از او سر میزند و به همین دلیل توجه محیط به او جلب میشود.و حالات روحی که در جامعه اطراف او و شخص خطاکار رخ میدهد.

Fuel

بحث اینکه فرد و جامعه میتوانند به هم انرژی بدهند اما این آهنگ به نظر من در مورد اوج انرژی و قدرت یک سفید پوست صحبت میکند. با وجود اینکه شاید مخاطب آهنگ را محدودتر کند اما به هیچ عنوان نژاد پرستانه نیست.

Seek and Destroy

به نوعی اشاره به نیاز مبرم به تغییرات ساختاری در جوامع و سیستم اداره جوامع دارد و اشاره میکند که برای جایگزینی ارزشهای قدیمی با جدید باید ابتدا ارزشهای قدیمی و آنچه در جوامع مانع پیشرفت است نابود شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.