نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

نشتیات ذهن من...

این وبلاگ صرفا در مورد چیزهایی است که از ذهن من نشت کرده است... در مورد کودکان، در مورد بزرگسالان، در مورد فامیل دور و در مورد چیزهای دیگری که عمدتا خنده دار هستند،،،

درباره مذاکرات هسته ای

درباره مذاکرات هسته ای بذارید اولا بگم که خیلی نمیخوام روده درازی کنم و فقط میخوام چند مطلب رو با توجه به مشاهدات و تجربیات خودم خیلی سریع بگم و تمام. اول اینکه به نظر من این که مردم ایران یا حکومت ایران بخوان بمب اتم بسازن، با توجه به اونچه که در تاریخ این کشور رخ داده به نظرم کاملا خواسته منطقی و معقولی هست. حالا صحیح هست که رهبر انقلاب هم علیه این مساله فتوی داده اند ولی به نظر من این خواسته که کشور ایران سلاح هسته ای بخواد کاملا منطقی و معقول هست از هر نظر. به نظر من دنیا در مقابل این ادعا نمیتونه منطق خاصی اعمال کنه. ولی خب در چه شرایطی قرار داریم؟ جمعیت دنیا خیلی بیشتر هست و توان دسته جمعی و هوش دسته جمعی و سایر مواردی که اونها شش کشور هستند و ما یک کشور و همه علیه این هستند که ما بمب اتم بسازیم. و اسراییل هم علیه بمب اتم ساختن ماست و غیره و برخی مسائلی که مطرح میکنند و بعضا دیده شده حتی کار به ننه من غریبم بازی خارجی ها هم کشیده شده و این صحبتها باشه! ما قبول داریم.... یزید خوب نبود... اما حسین خوب بود... ولی خب باز خارجی ها این رو قبول ندارند که امام حسین خوب بود و یزید بد بود و دوباره ما باید بریم دنبال بمب اتم!!!! خب پس بحث مذاکرات به نظر من از حیطه منطق کاملا خارج شده و به معادله قدرت کشیده شده... در معادله قدرت طرفهای خارجی به شدت بدنبال این هستند که ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای باز دارند... پس ما با یک عده آدم طرف هستیم که از منطق دیگه صحبت نمیکنند. خب خیلی جاها دیده شده که خود منطق هم به بن بست میرسه به علت وجود تناقض و تضاد در دنیا. که این هم کاملا طبیعی هست. مردم هر کشوری در یک جغرافیای متفاوت با دین و تاریخچه متفاوت زندگی میکنند و اینکه میان خواسته های اونها تضاد وجود داشته باشه بدیهی هست. حالا مثلا من به عنوان یک ایرانی بیام اعتراض کنم به قدرتهای دنیا که باشه چرخو شما اختراع کردید، هواپیما رو شما اختراع کردید، برقو شما بار اول تولید کردید و همه این مسائل.... اما این عقده ای بازی هایی که از شما در سطح بین الملل به خاطر اینکه ویلبر رایت هواپیما رو اختراع کرده بود شاهد هستیم بابت چی هست؟ چه وضعیه که صدام حسین؟ چه وضعیه که القاعده؟ چه وضعیه که بن لادن؟ مگه اینها رو ملت ایران باد کرده بوده در طول تاریخ نه چندان گذشته که بعدا دودش توی چشم شما رفته؟ این خود شما بودید که با نابخردی های خودتان این دود ر توی چشم خودتان کردید...  

ملت ایران هم از این نابخردی ها خسته است، و خواهان این هست که بمب اتم داشته باشه.... در کل فکر میکنم داشتن سلاح هسته ای اوضاع زندگی مردم ایران را بهتر خواهد کرد. چون صحیح هست که منطق به علت وجود تناقضات در نهایت به بن بست میرسه. ولی بی منطقی مفرط و تاکید بیش از حد بر این نکته که منطق به بن بست میرسه مسلما موجب هرج و مرج مفرط و مخرب در دنیا میشه و دودش توی چشم همه مردم دنیا میره. وقتی شما توانایی اداره دنیا به اون قدرتی که ادعا کرده اید و ادعا میکنید رو ندارید به نظر من کاملا باید حداقل هزینه اشتباهات گذشته خودتون رو بدید. این فقط خطاب به حکومتهای جهان اولی نیست. این خطاب به مردم کشورهای جهان اول نیز هست. شما ببینید چه موجی از نفرت رو نسبت به خودتون در میان کشورهای جهان سومی و در حال توسعه برانگیختید! شما ببینید چه موجی از نفرت رو نسبت به خودتون در شرق بر انگیختید! شما ببینید چه موجی از نفرت نسبت به خودتان رو در میان فرهیختگان خودتان برانگیختید! قبول ندارید که آخر خطه؟ قبول ندارید که آستانه تحمل حد مشخصی داره؟ قبول ندارید در صورت عبور از آستانه تحمل بروز جنگ طبیعی هست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.